wtorek, 11 marca 2014

Pięknie na Pięknej.

Poniedziałek zazwyczaj leniwy i nie wiedząc dlaczego przez większość jest dniem nielubianym .
A ja lubię poniedziałki, a ten 10.03.2014 to nawet baaardzo.
Bo był to Piękny Poniedziałek na w Bibliotece przy ulicy Pięknej. Czyli trzy P.
W przecudnej kameralnej atmosferze odbył się wieczór z wierszem. Poprowadziła go pisarka, dziennikarz/redaktor w:Ret-Sat1 i Prezes w FUNDACJI VADE-MECUM,
a przede wszystkim przyjaciel Monika Sawicka.
Śmiało mogę powiedzieć, że znów zaskoczyła mnie pytaniami. 
Chyba nie pamiętam co mówiłam ;) 
Ale nie tylko tym. Zrobiła mi również taką niespodziankę, że sama jestem ciekawa wyrazu swojej twarzy, kiedy ją usłyszałam (podobno widok był bezcenny). 
Tak, usłyszałam ją z wnętrza sali. 
Już miałam się zabierać za czytanie pierwszego wiersza.... kiedy Jan Michalski swoim przepięknym głosem, swoim kunsztem recytatorskim, przeczytał (choć to niewłaściwe słowo) i nadał nowy wymiar mojej twórczości... Cóż, mogę powiedzieć tylko wielkie - Dziękuję. 
Dziękuję Tobie Janku i dziękuję Tobie Monisiu.  
Joannie Szymczak-Ryczel i uroczym gościom. To jak już tak dziękuję jakbym na Oskarach była (hiih) to i sobie i mamie i tacie i Niebu...ech...

Wszelkie wystąpienia ze mną w głównej roli, stresują mnie wielce.  
Jestem absolutnie i to przez wielkie A - zwierzęciem domowym. Dlatego blado pamiętam co mówiłam... 
Ale pomyślę nad tymi pytaniami teraz i choć jednym zdaniem na nie odpowiem. 

1. Jakim kolorem byś siebie określiła?W jakich kolorach widzisz swoje życie?
 - Gdybym miała określić siebie kolorem, byłby to kolor zielony - to kolor serca . Brama Duszy.
Centrum prawdziwej, czystej, bezwarunkowej miłości. Kolor Wiary - Nadziei - Miłości.
Wybaczania. Odnowy. Wzrostu. Kolor ukojenia. Ciszy. Harmonii. 
Moje życie ma barw i kolorów wiele... biały, zielony, różowy, żółty, fioletowy....... czerń czasem też się przystroi. Na krótko... ale bywa w tym odcieniu.
2. Gdybyś miała spojrzeć wstecz to na jakie etapy podzieliłabyś swoje życie i który cenisz najbardziej?
- Jeśli miałabym podzielić je na etapy, bo takie na pewno były, to chyba jednak nie wyróżniłabym żadnego. Cenię je wszystkie, bo to one ukształtowały mnie i dzięki nim jestem dziś takim człowiekiem, jakim jestem.
3. Czy człowiek potrafi żyć w samotności czy potrzebuje drugiego człowieka?
- Jesteśmy "stadni". Człowiek stworzony został jako kobieta i mężczyzna. Choćby z tego względu nie powinniśmy być oddzieleni samotnością. Choć czasem chwila, odrobina samotności jest wskazana, 
ale to samotność zupełnie innego rodzaju samotność. To potrzeba wyciszenia raczej i pobycia samemu ze sobą. Ludzie są nam potrzebni, my jesteśmy potrzebni ludziom...
4. Czym jest dla Ciebie miłość?
- Miłość jest różowo- zielona. Ale ta prawdziwa to miłość matki do dziecka...
5. Czym jest dla Ciebie przyjazń?
- Przyjaźń to istotna część życia. Najpierw jest ważna przyjaźń ze samym sobą. 
6. Ludzie są źli z natury? Czy krzywdząc innych tak naprawdę nie krzywdzą samych siebie? 
- Ludzie są z natury źli ??? Nie. Ludzie mają w sobie pierwiastek dobra i zła. I Wolną Wolę. 
To od nich zależy którą stroną będą budować.
7. Czym pachniał Twój dom?
- Zapachy, które zapamiętałam z dzieciństwa, to fiołki (moje ulubione kwiatki) .Mleko. I zapach miłości rodziców.
8. Czy wybaczanie jest potrzebne i komu? Tym, którzy skrzywdzili czy tym, którzy zostali skrzywdzeni?
- Wybaczanie to podstawa. Potrzebne jest każdemu. Z wybaczeniem, żyje się lepiej. Jeśli potrafimy wybaczać, jesteśmy wolni.
9. Czym jest dla Ciebie życie?
- Życie jest ...chwilą...
Trudne to były pytania... podumam sobie jeszcze nad nimi...
















współodczuwania
współodczuwania
współodczuwania

1 komentarz:

  1. Ewuniu, ja tylko z przyjemnością czytam ten ciąg słodkich słów, które tworzą tak miłe dla duszy ukojenie. Dla Ciebie i gości czytać je mogę zawsze i wszędzie.

    OdpowiedzUsuń

Komentarz pojawi się po zatwierdzeniu...