piątek, 24 stycznia 2014

Kocio

Mam ja
Cztery łapki, w nich pazurki.
Gdy chcę złapać myszkę z dziurki,
to wystawiam te pazurki.
No i ogon jeden mam, ·
jak nie wierzysz zobacz sam!
Mam ja uszka i to dwa,
a w tych uszkach są otworki,
nie mieszkają tam potworki.
Jeden nosek,
ale dziurki dwie, w tym nosie.
I przepraszam!
Ale much ja tam nie noszę.

Mam futerko mięciuteńkie.
Lubię się tulić, kocham przymilać.
I jak wszystkie w świecie koty,
ja ubóstwiam wprost pieszczoty.
Lecz nie muszę przypominać,
że też czasem bardzo lubię
po drzewkach się powspinać.

Mam też takie urządzenie.
co wydaje głośne dźwięki.
A gdy proszę o jedzenie,
to dopiero jest dźwięczenie
a nazywa się mruczenie!

Mam ja także dwoje oczu.
Błyszczą, świecą i migoczą
niczym gwiazdki tam, na niebie.
A szczególnie tak migocą,
bardzo późną nocą.
I jak wszystkie inne koty
lubię wspinać się na płoty.
I kłębuszkiem turlać lubię,
ale tylko dla zabawy.

Bo ja jestem grzeczny kot,
nie tam żaden trzpiot.

-Ewa V Maćkowiak-

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz pojawi się po zatwierdzeniu...